سریال انیمیشن «زوزو و دوستان» روی آنتن شبکه پویا + زمان پخش سریال «یانگوم» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش رئیس سازمان صداوسیما: محور‌های مناظرات به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان ورود به حواشی به حداقل برسد تمدید مهلت ششمین دوسالانه «کارتون کتاب» برنامه‌های تلویزیون برای عید سعید قربان + زمان پخش بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت جوایز برگزیدگان انسی ۲۰۲۴ اهدا شد جزئیات تازه‌ترین پروژه «علی‌اکبر شکارچی»، استاد موسیقی در فضای مجازی «تاجی» به پایان خط رسید | روایت یک تصمیم سخت درگذشت «صدرا روحانی»، شاعر پیشکسوت، در سکوت خبری ماجرای شکایت صدا و سیما از «عادل فردوسی‌پور» + عکس آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از سریال «سلمان فارسی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مرد تیغ و ابریشم | یادی از نرسی گرگیا، بازیگری که اگر زنده بود امروز ۸۶ سالگی اش را جشن می‌گرفت عرض ارادت هنرمندان به سیدالشهدا (ع)
سرخط خبرها

ماجرای فیلم مورد تقدیر رهبر انقلاب چیست؟

  • کد خبر: ۱۲۸۹۷۴
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
ماجرای فیلم مورد تقدیر رهبر انقلاب چیست؟
فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی که در جدیدترین بیانات رهبر انقلاب اسلامی از آن نام ُبردند و تقدیر کردند، چه فیلمی است و درباره آن چه می‌دانیم؟!

به گزارش شهرآرانیوز، در بیانات رهبر انقلاب اسلامی که در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزشکار و جمعی از مادران شهدای ورزشکار که در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ برگزار شده بود و صبح ۱۸ مهر ماه در محل برگزاری این همایش در تهران منتشر شد، ایشان از فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» نام بردند و از تولیدکنندگان این فیلم با موضوع شهادت جمعی از ورزشکاران و تماشاگران در جریان بمباران یک زمین فوتبال در استان ایلام در دوران دفاع مقدس، تشکر و تأکید کردند: بیان حقایق، با آثار هنری کار لازمی است که باید با قوت انجام شود.

ماجرای فیلم مورد تقدیر رهبر انقلاب چیست؟

فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به تهیه‌کنندگی زنده‌یاد علیرضا سجادپور به حادثه بمباران زمین فوتبال «چوار» ایلام در زمان جنگ ایران و عراق پرداخته است و در سال ۹۷ رونمایی و اکران عمومی آن در سینماها اواخر سال ۱۴۰۰ محقق شد.

در این فیلم بازیگرانی چون محمود مقامی، اندیشه فولادوند، مهدی اسدی، جمشید جهان زاده، علی اوسیوند و شارل کوان فرانسوی ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «مستطیل قرمز» درباره آوارگی مردم غرب کشور در دوران دفاع مقدس در منطقه ایلام است. علت انتخاب این نام برای فیلم نیز به دلیل پرداختن به حادثه زمین فوتبال چوار است. ۲۳ بهمن ماه ۱۳۶۵ عده‌ای از جوانان غرب کشورمان در زمین فوتبال چوار برای تقویت روحیه جنگ زدگان در حال بازی فوتبال بودند که هواپیماهای عراقی منطقه را بمباران می‌کنند.

این بازیکنان در زمین فوتبال «چوار» در استان ایلام در حین برگزاری یک مسابقه فوتبال بودند و درحالی‌که هنوز ۳۵ دقیقه از زمان بازی باقی‌مانده بود و همه متمرکز روی یکی از دروازه‌ها منتظر زدن ضربه کرنر بودند، زمین فوتبال چوار زیر آتش جنگنده‌های بعثی، بمباران شد. شهادت ۱۰ فوتبالیست، سه  کودک، یک داور، یک تماشاگر حاصل هجوم ناجوانمردانه دژخیمان صدام بود و اتفاقی تلخ در تاریخ ورزشی کشورمان رقم خورد.

یونس تلوکی، مجتبی ناصری، علی نجات کرمی، علی عباسی، محمد کمالوندی، جهانگیر کاوه، عبدالرزاق مهدیه، صید محمد زارعی، حسین هزاوه (بازیکنان فوتبال)، حمیدرضا رضایتی (داور مسابقه)، مراد آذرخش، خلیل مظفری، سجاد مظفری، محمدجواد مظفری، امجد حیدری (تماشاگران مسابقه) به شهادت رسیدند و علی قیطاس، رحمت محمود، الیاس گهرسودی، گل مرادفاضلی، فرمان فولادوند و سلمان کرد (بازیکنان فوتبال) از شهدای این حادثه بودند.

 

فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در سینماهای کشور به نمایش درآمد، در همان مقطع حسین صیدخانی در گفتگو با ایسنا از بازرگانی صداوسیما گله داشت که چرا در ابتدا برای فیلم « مستطیل قرمز» تعداد زیادی تیزر مصوب کردند اما حالا گفته شده تنها یازده تا دوازده تیزر می‌تواند به این اثر اختصاص بدهند و آن را در ساعت‌ها و از شبکه‌هایی مانند مستند و نمایش پخش می‌کنند که برای آنها کارایی ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->